tirsdag 9. august 2011

Hyllevarmt


Først og fremst, tusen takk for alle de koselige bursdagsgratulasjonene! Dere er knall.

Ellers er det mildt sagt hyllevarmt (men ingen hyllevarmere i denne hylla!) på kjøkkenet om dagen. Jeg flytter rundt på kopper, skåler og tallerkener og har innviet den nye kjøkkenhylla til gagns. Har det som plomma i egget når jeg kan sette bruksting på plass i åpne hyller. Jaja...
Den flinke Fjeldborgmannen har snekret den av hylleplater (fra Biltema), etter mine anvisninger og mål. Øverst er det plass til fat, også er det altså fem hyller til kopper og kar. Jeg har svingt meg med bengalackmalekosten, og må si meg strålende fornøyd med resultatet. Endelig har jeg plass til alle mumikoppene, i tillegg til manogjengen. Så tilfreds.

Den gule ledningen vi kjøpte til vår nye kjøkkenlampe ble for knæsj, så den må vi bytte til en sort en (i nabobyen). Ergo tar det litt lenger tid å få på plass den nye lampa. Skikkelig kjipt for en utålmodig sjel. Håper jeg kan vise bilder av hele kjøkkenet med ny lampe til helgen!

Det fine hjertet i betong med kopp ble kjøpt på julemarked i fjor, vannkokeren er fra Dualit, betonglampen Edison/Tove Adman er kjøpt på nr9, og K´en er det hussnekkeren som har laget.

31 kommentarer:

  1. Fiiin! Flink Fjellborgmann, ja :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin hylle. Og flink mann som har snekret den! Likte koppene og fata dine også jeg :)

    SvarSlett
  3. For ei hylle! Fantastisk. Og finfine kopper!

    SvarSlett
  4. Så flott hylle, då. Og for ein flink mann. Kjempefint blei det.

    Gratulerer med vel overstått dag også!

    SvarSlett
  5. Kjempefin hylle, så lekkert det blei! Flinke Fjeldborg-mannen:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. For en fantastisk Mummi- og Manosamling! Den tror jeg mange skulle vært den heldige eier av. Av en eller annen grunn får jeg ikke overtalt gubben i huset til å begynne med samling av Mummikopper. Det er for meg uforståelig.

    På den andre siden er jeg veldig glad for at han også kan snekre hyller! Din ble jo virkelig riktig så fin!

    SvarSlett
  7. For en herlig samling av kopper!
    Deilige, lekne farger.. Elsker det! :)
    Fjellborg mannen fortjener virkelig skryt! Hylla blei knallbra! Og jeg tror jeg må "helt tilfeldig" vise Husfar et bilde av den....

    Ha en fantastisk kveld!
    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  8. Du har virkelig en flink handyman...den hylla ble knallfin:-)

    SvarSlett
  9. Kanllfin hylle og utrolig masse fint på alle hyllene - herlig!
    Flotte farger og herlige kombinasjoner!

    Gratulerer så mye med overstått bursdag også :)
    klem Carina - ny følger!!

    SvarSlett
  10. For en kjempeflott hylle! :) så mange flotte farger og former! Fjeldborgmannen har vært veldig flink!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  11. For en flott hylle! Og samlingen av kopper er til å dåne av. Superfint!

    SvarSlett
  12. Flinke flinke mannen!
    Heldigris..hi..hi.. ;)

    Æ <3 Mummikoppa OG det hjeret med koppen...hjertebank bank bank...
    Husker du hva selger heter? Eller hvilket julemarked?? Klæm

    SvarSlett
  13. Kjempe flinke fjeldborgmannen, super flott hylle og for et fantastisk innhold, herlige kopper.... Mulig jeg må vise manen et bilde av dette ja, men spørs om han ikke har nok prosjekter å holde på med for øyeblikket... he he
    klem victoria

    SvarSlett
  14. Så fin samling koppar du har. Den på väggen med betong är underbar. kram Johanna

    SvarSlett
  15. Hei igjen Ingrid
    Såååå humørspreder på kjøkkenet denne hylla og jeg ser Manogjengen din er like stor som min. vet ikke om Sylvi får inn de nye fargene, hun har sine bestemte meninger om hvilke farger hun liker og ikke liker, he,he.
    Når det gjelder Fiducia fortalte hun at hun hadde solgt den siste her i forgårs, mener jeg. Det var nesten jeg som lurte henne til å ta dem inn og det har ikke vært så pågang merkelig nok..
    Tror det blir flott med lampa du vant i Fjeldborghuset og gleder meg til å se.
    God natt og fin morgendag i vår by!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  16. Love dine mummikopper:) Har man slike kopper er det klart de må stilles fram i åpne hyller. Det gjør jeg med mine også. Gratulere med overstått og ønsker deg fortsatt GOD uke:)

    SvarSlett
  17. Hei
    Kjempefin blogg du har.
    Kom gjerne å besøk til våre nye sider for bloggere:
    http://www.bloggtoppen.no/
    Her kan du se å bli sett i bloggverden:)
    Mvh.Mokkan

    SvarSlett
  18. your blog is absolutely my favourite! Every day I am inspired!! I also want everything in your shelves ^_^

    SvarSlett
  19. Generelt er jeg ikke så glad i åpne hyller, men denne ble jo knall tøff! Og mumi koppene fortjener jo å bli vist frem :)

    SvarSlett
  20. Underbara färger, så fint!

    SvarSlett
  21. hei du
    varmt på kjøkkenet ditt, altså?
    jeg blir varm om hjertet av å se hva dere har mekket til. lekkert1
    herved lagret i min inspirasjonsmappe. :) håper det er greit.

    manokoppene må jeg visst ha meg, jeg også. er de gode å bruke?

    jeg har også elox-fat. Et slikt som ditt også. flott når man kan få det "på utstilling" også!

    Ardmann-lampe er også kjempekul. lurer på å lage min egen, om jeg får betong-ånden over meg! :)

    kjøkkenet ditt er bare griselekkert. blir spennende å se hva anna du har funnet på.

    (kan det stemme at du ikke har noen på Å i bloggrollen din...?) ;) hihi!

    sommerhilsen fra Åpent hus

    SvarSlett
  22. Først må jeg bare si at du er helt rå! Jeg elsker bloggen din.

    Kan jeg spørre om målene til hylla di?

    SvarSlett
  23. Wow, skal si det var mange herlige kopper, i deilige farger, på den nye hyllen din. Jeg har virkelig fått sansen for Mano-koppene, men foreløpig har jeg kun den eneste ene, som jeg fikk i goodiebag´n på Glansdagen. Muumi (som det heter på mitt morsmål, finsk) koppene har du også en imponerende samlig av. Hver gang jeg er hjemme i Finland (som er flere ganger i året) ser jeg på dem, og lurer på hvilken jeg skal velge... men foreløpig har det ikke blitt med noen. Artig å se samlingen din.

    Så må jeg bare si at jeg virkelig digger bloggen din. Du var min favoritt (som jeg også stemte på) både i den ene og den andre kategorien før Glandsdagen. Bare så du vet det... :)

    SvarSlett
  24. Love the colourfull collection you have! Its also the first time i've seen the ittala coffeecups displayed anywhere and you do it wonderfully :)

    SvarSlett
  25. ja, hadde jeg ikke lyst på ei slik hylle på kjøkkenet før, så har jeg det i allefall nå!!
    fantastisk flott! ..og praktisk!

    SvarSlett
  26. Åh, for ei herlig hylle! Elsker fargene! Håper det er greit om jeg låner det ene bildet til en bloggpost hos meg. Jeg er nødt til å skrive en skrytepost om deg igjen :-D

    SvarSlett
  27. Ojojoj, for ei fantastisk hylle! Flinke Fjeldborgmannen!! Og flinke du som har innreia den! :D

    SvarSlett
  28. Syns det hjertet i betong var så fint, var det et lokalt julemarked? Hva het det ev.?
    Flott hylle altså, flink mann du har:)

    SvarSlett
  29. Fantastisk kopphylla, med så mycket läckert innehåll! Lyckliga du som har en man som kan snickra efter dina önskemål! :)

    SvarSlett
  30. Kjempefin hylle ass! Gratulerer. Og heldig er du som har en så flink mann!

    SvarSlett
  31. Nydelig hylle! Er til å bli forelsket av <3 Og fine fine fine Mummikoppene, du har mange fine som står høyt på ønskelista mi :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter stor pris på hver og en.
Dersom du har et spørsmål du trenger svar på, ber jeg om å sende meg en e-post. Da er du nemlig sikker på å få svar: fjeldborgen@gmail.com :)

Les også