søndag 5. juni 2011

Uterom


Det er juni, og NIB utfordrer oss i uterom. Vårt fremtidige uterom er i disse dager under konstruksjon, og derfor har jeg brukt en annen side av tomta under dagens fotoshoot... Er så fornøyd med det grønne bordet mitt, og i løpet av dagen er faktisk den hvite stolen i bildet, blitt knall lilla.
Vi har brukt armeringsjern fra Megaflis som espalier bak bedene. Her er det blant annet plantet klematis og endel roser, og i tillegg til at plantene trenger noe å feste seg i, er disse armeringsjernene perfekte å henge ting i... Foreksempel syltetøyglass med ståltrå rundt, fylt med vann og smørblomster fra grøfta.
Når terrassen på baksiden av huset (snart) står ferdig, sammen med den etterlengtede utestua, kommer vi til å satse på stoler malt i ulike farger og hjemmesnekra, malte blomsterkasser, mot nøytral bakgrunn og store flater i hvitt og grått.
Slik blir det enkelt å "fargelegge" om, når vi skulle ønske det. Gleder meg til det står ferdig! Men enn så lenge kan vi kose oss med det grønne bordet og den fineste parasollen.

Om du vil se flere inspirerende uterom, klikk her!

Parasoll og termos/House Doctor, plastservise/Rice, lupiner/grøftekanten, lilla lykt/Kremmerhuset, teppe/mammalaga, stoler og bord/loppis.

30 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og diggbare farger! Her så det deilig og avslappende ut...Nydelig med den lyse singelen.

    Lykke masse til i utfordringen!
    Klæm og klæm

    SvarSlett
  2. Fiiiint uterom! Lykke til!

    Og du, Gratulerer med å være nominert som Beste interiørblogg 2011!!
    Velfortjent!

    Staaas :D

    SvarSlett
  3. FY!!! Det var helt FANTASTISKE bilder, får helt garantert min stemme i finalen:)

    SvarSlett
  4. Flotte bilder! Lykke til!

    SvarSlett
  5. Nydelig uterom du har laget her ღ
    Fantastiske herlige farge og så
    flott stylet - Love It ღ

    Ønsker deg en flott dag videre, og
    uke som kommer, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  6. stilig!
    gratulerer med nominasjonen :)
    finfin blogg har du!

    SvarSlett
  7. wow! PROFF uteromstyling! ser ut som klippet ut fra et av de fineste interiørblader.ikke forde.. bedre å bla gjennom vakre blogger som din enn et interiørblad!

    SvarSlett
  8. Very nice pictures! I always take a look at your weblog and I like it very much!

    SvarSlett
  9. WOW! Så utrolig flotte og proffe bilder! Kjempeflink er du!!! :)
    Også lurer jeg på : hva slags "steiner" er det du har på gårdsplassen din? ser veldig fint ut!
    Lykke til!
    Jannicke :)

    SvarSlett
  10. KJempefint uterom, skjønne farger kombinert med lekre detaljer!
    Lykke til du også!

    Klem Bodil

    SvarSlett
  11. Really lovely and inspiring scene!

    SvarSlett
  12. Å! Så nydelig! Elsker grønnfargen på bordet ditt.

    Og gratulerer så masse med nominasjon til årets blogger! Det må være så fantastisk hærlig å være nominert. Masse lykke til til deg :)

    SvarSlett
  13. Må bare si at du er utrolig dyktig. Jeg blir kjempe inspirert og er utrolig glad i stilen din. Du virker som en kjempe jente.

    Mari

    Mariharlagetblogg.blogg.no

    SvarSlett
  14. Her var det en fin blanding av gammelt og nytt, i herlige farger! Ønsker deg en god ny uke :)

    SvarSlett
  15. Så utrolig gjennomført og flott! Synes det funka bra på grus også jeg!

    SvarSlett
  16. For en flott fargefest! tøft med med armering også:) Gratulere med nominasjon! Hilsen Mona

    SvarSlett
  17. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååå, ¨sååå superfint, jättemysigt!!!! härliga foton.....kram josse

    SvarSlett
  18. Hei Ingrid!
    Så utrolig fin uteplass! Jeg blir veldig inspirert av bildene dine! Og ble overbevist nå om at armeringsjern er tingen som espalier! Sååå fint!!! Så nå skal jeg ut i hagen å måle litt, og se om jeg får tatt en tur til Megaflis!
    Ha en finfin uke!
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  19. Oi, oi, oi
    SÅ hærlige bilder!
    Lyste opp regnværsdagen min :)

    SvarSlett
  20. For et herlig og fargesprakende sommerrom!!

    SvarSlett
  21. Fullstendig nydelig! Digger det grønne bordet! Og DEN skjønne modellen også! ;)

    SvarSlett
  22. Elsker som vanlig ditt bidrag i utfordringen...
    Herlige farger, plass og styling :)
    Masse lykke til og gratulerer med nominasjonen forresten.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  23. For noen herlige bilder! :) Virkelig sommer, med my blomster og mange farger! LIKER!

    HA en flott uke og lykke til med konkurransen! :)

    Klem

    SvarSlett
  24. For en herlig uteplass. Nydelig kombinasjon av hvitt og farger;) Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  25. For et herlig og inspirerende uterom!! Så smart med armeringjern ... jeg har tenkt å lage små levegger av armeringsjern ute i hagen, mot skogen.

    Ha en fin kveld!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  26. Vilken färgglad uteplats- härligt!!! Kram Johanna

    SvarSlett
  27. Jeg bare tar av meg hatten. Fy... så sinnsikt flott. Dette bidraget har vunnet hos meg, tross at det ikke kom til finalen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter stor pris på hver og en.
Dersom du har et spørsmål du trenger svar på, ber jeg om å sende meg en e-post. Da er du nemlig sikker på å få svar: fjeldborgen@gmail.com :)

Les også