onsdag 4. mai 2011

Festbord!


NIB utfordrer oss i festbord denne måneden. Egentlig hadde jeg ikke tenkt til å være med, men jeg vasker hus i dag (kjeeeedelig) og vips var jeg i gang med å pynte bordet til fest, gitt. En liten pause må man da unne seg...
Mitt bord roper farger! Det er herlig å kunne blande favorittfarger, og det er helt lov nå om våren og sommeren, synes jeg.
Jeg har brukt plasttallerkener fra Rice (Rafens) som "dekketallerken", to forskjellige typer tallerkener fra Casagent (Rafens), hvitt Skaugumbestikk (loppis) og små glass med stett, som er fine til både øl og brus (Rafens). Ble rene Rafensreklamen, dette, men det meste av hva jeg har i kjøkkenskapene mine er nettopp derfra, ettersom jeg jobbet der i fire år. Serviettene er fra Søstrene Grene.
Synes det er en god ide å bruke dymomerking som "bordkort" på glassene. Bonuskjekt om man trenger å bruke de samme glassene etter maten, så unngår man forveksling.

De grønne vasene (House Doctor) har jeg mengder av etter bryllupet, og disse skal i bruk under søndagens lillesøsterkonfirmasjon. Forhåpentlig med liljekonvaller i!

Vel, jeg må tilbake til vaskebøtta. Ha en fin onsdag alle sammen!

31 kommentarer:

  1. et kjempeherlig festbord, som oser av sommer,- det er en skikkelig oppkvikker. liker det jeg ser.

    ha en fiiiin ettermiddag,
    Tove

    SvarSlett
  2. ...fantastisk fargerikt
    & lekent festbord!!!

    SvarSlett
  3. Åh GOSH! Så fint bord du har pyntet! Jeg tror jeg har vært gjennom alle bidragene faktisk (!) og dette er min favoritt! Bilde nr 2 er perfekt! Herlige farger, og lekker kontrast med de sorte stolene og lampene!

    SvarSlett
  4. Åh, dette var lekkert og friskt!
    Bra du tok deg den pausen fra vaskebøtta, for dette var inspirerende:)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Marte

    SvarSlett
  5. Jätte fin dukning! Härliga färger!

    Kram Elina

    SvarSlett
  6. også så fint det ble!!! festbord ja.. gøyere det enn vasking;)

    SvarSlett
  7. Ja, det var et sprekt festbord! Jeg liker dette ")

    SvarSlett
  8. Super stilig!! ,)
    Masse lykke til!
    Klem Anki

    SvarSlett
  9. Yndlingsbloggen min <3 Klem fra verdal:)

    SvarSlett
  10. Dette var et fest bord til å bli GLAD AV!!! :))

    SvarSlett
  11. Nyyyyydelig...!
    Hjertet hoppet over et slag da jeg så dette... !
    :-))

    Ha en superflott torsdag!
    :-)

    SvarSlett
  12. Kjempefint festbord. Beundrer de som dekker i stand festbord uten å skulle ha gjester. Jeg gruer meg til å dekke når jeg skal ha gjester, for jeg er ikke så flink til dette....hmm.
    Blir iallefall glad av å se alle de fine fargene og hvor fint alt ble sammen.

    SvarSlett
  13. Så gøy å se at fargene passer så fint sammen med det svart-hvite. Jeg ender nemlig også med mer og mer grafisk/svart-hvitt i min spisestue, og har vært litt bekymret for om det går an å få farger inn i det igjen, på den riktige måten. Så jeg lagrer et bilde i "inspirasjonsmappen". Og lykke til med utfordringen!

    SvarSlett
  14. Deilige vårfarger, med finfine tallerkner! Blandefarger er lov hele året spørr du meg!:o) Her kommer jeg gjerne på middag anytime!

    Kram

    SvarSlett
  15. Nyyyydelig, fargerikt bord! Sommerstemning :-)

    SvarSlett
  16. Kjempe stilig festbord, med herlige fargekombinasjoner! :)
    Flott hjem har du også, med mange gode løsninger! Liker spesielt kjøkkenet ditt.. NYDELIG! :)

    Ha en fin dag!
    - Mari

    SvarSlett
  17. Nydelig bord og lykke til i konkuransen:)
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  18. Fint-fint-fint ;). Kjenner jeg håper på et bilderas fra konfirmasjonen til lillesøstra di til helgen ;). Jeg er nemlig i samme modus. Konfirmasjon. Her har jeg imidlertid havnet på en klassisk løsning - men hvite duker, stoffservietter, sølvbestikk, bordkort med kalligrafiskrift etc - men skal friske opp med blomster. Selve bordet skal dekkes i festfjøset vårt - så rammen blir helt lyst. Hvite vegger, hvitt tak, hvite båser - og lyse grått murgulv. Jeg håper på at det er liljekonvall og syrinsesong - hvis ikke må jeg tenke litt alternativ etterhvert for baseblomster. Vi bor på en måte i den tøffeste vintersona på Østlandet - så det er håp ;). Til kaffen derimot - satser jeg på retrosevisene mine i en salig blanding ;). For å kompensere det klassiske. Lykke til - og ønsker dere en kjempefin dag. Vi skal i konfirmasjon vi også.

    SvarSlett
  19. Jaaaaaaa... Dette liker jeg! Liker alt hos deg!

    SvarSlett
  20. Åhhh, dette bordet L I K E R jeg :O)

    Masse farger = godt humør.

    Masse lykke til!

    Carina :O)

    SvarSlett
  21. Superfint bord! Helt etter min smak - til å bli GLAD av!:o)

    SvarSlett
  22. Ingen over -ingen ved siden!
    Du leverer varene som vanlig...
    Fargerikt og utrolig flott bidrag :)
    Masse lykke til...
    Hilsen May Helen
    (Nå må jeg ta en ny titt..!)

    SvarSlett
  23. Nydelig! :) Friske og deilige farger som oser sommer, vår og glede. Slikt liker man!

    PS - fin-fin blogg du har altså! :)

    SvarSlett
  24. Fantastiske farger. Elsker dette bidraget. Er med selv, men heier nesten mest på deg. :')

    SvarSlett
  25. FANTASTISK!!! E-L-S-K-E-R det bordet!!! Du fikk min stemme- jeg har leita etter de vasene fra house doctor, men var ikke å få tak i... Helt min stil dette!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter stor pris på hver og en.
Dersom du har et spørsmål du trenger svar på, ber jeg om å sende meg en e-post. Da er du nemlig sikker på å få svar: fjeldborgen@gmail.com :)

Les også