søndag 3. april 2011

Skap, skap på veggen der...


... du er vakrest i huset her!


Et aldri så lite bilderas av mitt vakre nymalte, nytapetserte og ikke minst nyhengte skap. Jeg er såre fornøyd med helgens innsats, og får den skikkelig gode følelsen når jeg kikker bort på skjønnheten på veggen. Endelig plass til å vise frem de fine tingene som har stått bortgjemt i skuffer og skap.




Har lenge ønsket meg et hengende skap med glassdører på denne veggen, og funnet mange dyre skap. 5000 kr er altfor mye for vårt budsjett. Da vi i tillegg ønsket å komprimere cd-samlingen vår (som har bodd i dette skapet inntil nylig), falt bitene på plass. 
Skapet var jeg så heldig å få kjøpt på finn.no for mange år siden, og det stod lenge i ubehandlet tre før det ble lysegrønt, og nå lyseblått, hvitt og blomstrete (klikk her for å se gamle bilder av skapet).
Jeg har malt og tapetsert og Fjeldborgmannen har fiksa opphenget, som i tillegg til IKEAs skapoppheng inneholder en kraftig bærebjelke under selve skapet. Et samarbeidsprosjekt altså. 
Også har jeg virkelig kost meg med å flytte inn i det. Er nok ikke heeeelt ferdig, heller...
Dessuten mangler det knotter, og jeg vet akkurat hvilke som skal få utgjøre den siste prikken over i´en. De må bare kjøpes inn, så skal jeg nok få vist frem skapet mitt igjen.

Tror jammen jeg melder skapprosjektet vårt på i NIB sin "Gjør-det-selv utfordring", jeg. Har gått og lurt litt på hvilket prosjekt jeg skulle velge, det er jo noen å velge mellom...

I neste innlegg skal jeg vise dere hva som har fått plass i kroken der skapet stod før. Det er blitt knallfint, men du får vente og se!

Riktig god søndagskveld!



English:
This weekend we have been finishing a project I have been looking forward to show you! This cupboard has been transformed from cd-storage and standing on the floor, till a display of my most loved items, and it´s now hanging on the wall! Love it!
Earlier it was light green, but now I have painted it light blue and white, and put vintage wallpaper in the back. Click here to see older pictures of the cupboard.
These days there´s a new competition going on at NIB, which is all about DIY, and I´m joining in with this project. 

In my next post I will show you what´s now in the nook where the cupboard used to be. See you soon!

40 kommentarer:

  1. Så vakkert det ble! Jeg digger den fantastiske balansen mellom sort, hvitt og pasteller som du har i huset ditt!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Kjempe flott, og får ikke sagt det nok, elsker det flotte huset og ikke minst digger jeg stilen din...
    klem victoria

    SvarSlett
  4. Så flott skapet ble på veggen! Nydelige detaljer også. Fortsatt fin kveld til deg :-)

    SvarSlett
  5. Bare DIGGER tapeten i skapet!! Ja, skapet også da, hehe...
    Kos deg i kveld og sleng deg gjerne med på min lille Give Away om du vil!:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  6. Skapet ditt ble nydelig! Liker den duse blå fargen det har, og tapeten. Er veldig svak for blått og grønt selv, så dette synes jeg var vakkert ;-)

    Klem, Turid

    SvarSlett
  7. Superfint med den tapeten i skapet. Blir personlig og flott. Og fint skap også selvsagt. Mvh Å

    SvarSlett
  8. Nydelig skap med herlige tapeten fra retrovilla! :)

    KLEM

    SvarSlett
  9. Utrolig flott! Finfin måte å vise frem alt det fine man har :)

    SvarSlett
  10. Takk for herlig inspirasjon en lat søndags ettermiddag. Så fint hos deg!

    SvarSlett
  11. Det ble virkelig nydelig! Jeg falt sånn for kofferten oppå, jeg har aldri sett dem i en slik grønnfarge før! Kjempefin. <3

    SvarSlett
  12. Riktig riktig lekkert ble det!!
    Herlig farge; og så luftig og fint det blir når det henger på veggen! Liker så godt fargene dine!

    DErfor gleder jeg meg til puta kommer også... :-)

    Ha en fin start på den nye uka!
    Klem :)

    SvarSlett
  13. vakkert er så absolutt ordet!

    SvarSlett
  14. Oi, oi, oi!
    For et nydelig skap!
    Og alt det skjønne i og rundt!
    Well done!

    SvarSlett
  15. Jeg digger skapet ditt! Fascineres stadig over din kreativitet og evne til å sette sammen farge og form, rett og slett herlig!! :) Fjeldborg-bloggen er en good kilde til inspirasjon her hos oss :)
    Ha en FIN dag!

    SvarSlett
  16. Så utrolig kult skapet ditt ble...
    Elsker bloggen din-kommer til å snike her ofte etter inspirasjon!;))

    Ønsker deg en kjempefin kveld!;)

    klem, Regine!

    SvarSlett
  17. Æ like!!

    Tøft at det hang på veggen!
    Hærlig farge!
    Nyyydelig tapet!

    Lykke til i utfordringen! Dette må jo bare komme langt fram...klæm

    Fiiin fiiin uke te dæ fra mæ! :)

    SvarSlett
  18. Wow! Such a beautiful cabinet! And the flowery wallpaper is wonderful! I love it. ♥

    SvarSlett
  19. Vilket fint skåp!! Dessutom många fina saker i.
    Själv har jag letat länge efter något liknande skåp, kanske något mindre, men ej hittat det rätta.

    Du har så fint för övrigt.

    Ha det gott!
    Kram Christina

    SvarSlett
  20. Ååå så fint skapet er! Du får det til du, jeg syns du har ett kjempesjarmerende hjem :o)

    SvarSlett
  21. nyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig!

    SvarSlett
  22. Utrolig nydelig i vakreste farger og mønster!
    og så den søte lille kofferten der oppå da...♥
    Klem

    SvarSlett
  23. Jeg skjønner godt at du ble fornøyd, for det ble knallfint! Et skikkelig blikkfang som kan live opp et helt rom.

    Godt jobba! :)

    SvarSlett
  24. Ah, kor vakkert. Du berre knipsar, og så blir det slik. Eg er imponert!

    Kva kode har du brukt på den lyseblå fargen?

    SvarSlett
  25. Å, det ble jo aldeles NYDELIG...
    Forelsket meg i det skapet første gang jeg så det, men nå har du klart å gjøre det enda vakrere...
    Flinke du :)
    Nydelige bilder forresten...
    Ny titt når denne kommentaren er laget ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  26. helt fantastisk nyyydelig skap, både farge og tapet.Hvor har du fått tak i tapeten egetlig ?

    SvarSlett
  27. Sååå f i n t!!! Passet utrolig godt inn på veggen :)

    SvarSlett
  28. Hei=) Skapet ble helt nydelig!=) Bakveggen er jo virkelig et sukkertøy for øyet=) Takk for titten. Ønsker deg lykke til i NIB utfordringen og ei flott ny uke=)

    SvarSlett
  29. Så fint det ble! Nydlig farge og tapet! Kan skjønne att du er fornøyd!
    Kram

    SvarSlett
  30. Dødsfint!! Dette ble utrolig bra!
    Lykke til i konkurransen, du kommer nok superlangt!!

    Gleder meg til å se hva du har plassert i hjørnet :)

    Ha en fin mandag!

    -Amalie

    SvarSlett
  31. Så fint det ble! du har ett flott hus! Det er sikkert og vist! :) Ha en fin fin uke! Klem Anine

    SvarSlett
  32. Kjempefint blei det - forstår godt at du er fornøyd!

    Klem

    SvarSlett
  33. Oppdaget nettopp bloggen din gjennom NIB. Du har herved en ny følger:):) Klem Vilde

    SvarSlett
  34. Å kor flott! Fargesammensetning, tapet og pynt, berre så perfekt :-)

    SvarSlett
  35. Aiaiai...skapet er fantastisk fint! ♥
    Og eg lar meg fascinere av det fantastiske interiøret ditt - nok ein gang!

    God torsdag...

    SvarSlett
  36. Gratulerer som finalist i NIB utfordringen! Skapet ditt er rett og slett et vakkert møbel.
    Lykke til ;-)
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  37. in the house everything is wonderful!!

    greeting!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter stor pris på hver og en.
Dersom du har et spørsmål du trenger svar på, ber jeg om å sende meg en e-post. Da er du nemlig sikker på å få svar: fjeldborgen@gmail.com :)

Les også