torsdag 3. mars 2011

NIB utfordring: Kjøkken

NIB sin kjøkkenutfordring må jeg være med på!
Kjøkkenet vårt, som er et skikkelig arbeidskjøkken, er fra IKEA. Nexus brunsvart heter frontene vi har på underskapene, mens overskapene heter Solär. Liker miksen, og synes de mørke underskapene "jorder" hele innredningen. Benkeplatene har vi laget selv av baderomsplater og glassfliser (fra Megaflis), som en erstatning for betongplatene vi egentlig ville ha, men som ble for vanskelig der og da, og antagelig for tungt for vårt gamle hus. Men jeg elsker jo den lyse turkisfargen som er i glassflisene, og dessuten er det faktisk veldig praktisk med fliser på benken, da de tåler varme og er lette å holde rene. Dessuten viste det seg at jeg er en habil flislegger!
Vasken er også fra IKEA, og helt maken til den vi satte inn på kjøkkenet i Oslo, den er bare så genialt romslig. Og pen... Armaturet som er uttrekkbart og med dusj, skjønner jeg ikke hvordan vi har greid oss uten, det er gull verdt når store former, panner og gryter skal vaskes. Armaturet er fra Hans Grohe.
Kjøleskap og høyskap til tørrvarer gjemmer seg på halvveggen og skaper en fin arbeidstrekant mellom vasken og komfyren. Pga pipa har vi bygget hyller i enden av høyskapet, perfekt til kokebøker!
Taklampen er kjøpt for mange år siden hos Brødrene Kolstad på Stabekk, husker dessverre ikke hva leverandøren heter, mens pendlene over benken er Tove Admans "Edison" i betong, kjøpt på Nr9 her i Sandefjord.

Nå er det dags for senga, jeg har nemlig sittet oppe og sydd meg karnevalsantrekk... Ble bare så knalltøft! Tror nesten jeg må vise det her på bloggen når den store dagen er over. Bæææ, er hintet...

41 kommentarer:

  1. Knallfint, jeg heier på deg! :heia:

    Digger den fliselagte benkeplaten, genialt.

    SvarSlett
  2. Kjempefint kjøkken, og flotte, inspirerende bilder! :)

    SvarSlett
  3. WOW! Både ditt hem och din blogg är helt makalöst fina!!! Jag lägger till dig i min länklista!

    Mvh Milla

    SvarSlett
  4. Kjempefint, kjøkkene deres er så utrolig stilig!

    SvarSlett
  5. Veldig fint kjøkken! Digger alle de fargerike og fine detaljene!

    SvarSlett
  6. Vakre bilder, vakre ting, vakkert kjøkken!!

    SvarSlett
  7. For et lekkert og koselig kjøkken!!
    Veldig fint:)

    SvarSlett
  8. Hei,
    Jeg liker ALT ved ditt kjøkken - perfekt! Det er slik et kjøkken skal være. Det skal vises at det brukes og at ting kan stå framme!

    SvarSlett
  9. Dritlekkert!!! Kjempefine bilder!

    SvarSlett
  10. Kjempeflott! En av favorittene hos meg dette - og sikkert hos flere!

    SvarSlett
  11. Wow!
    Liker det kjempegodt, og alle detaljene, pendlene, knallrødt og lyseblått :)
    mmmm

    SvarSlett
  12. Hej hej! I don't understand the words but if this is your kitchen.... then WAUW! I would love to cook you dinner sometime!

    SvarSlett
  13. Ååå, dere har det så fint! Jeg har bare lyst til å flytte rett inn. Jeg liker alt ved dette kjøkkenet. Håper du kommer langt i konkurransen.

    SvarSlett
  14. Flott kjøkken
    og
    herlig blogg!!
    Fine detaljer
    overalt!
    Lykke til!!
    KLEM Carina

    SvarSlett
  15. Utrolig flott bidrag, mange gode tips og mye inspirasjon. Lykke til.
    Legger meg til som følger jeg :-) gleder meg til å følge videre

    SvarSlett
  16. Herlig og personlig kjøkken! Håper vi får se antrekket ditt. Masse lykke til i utfordringen hos NIB.

    Har en liten konkurranse på gang inne hos meg, sånn i tilfelle du vil hive deg med der: http://cleancanvasstudio.blogspot.com/2011/02/giveaway.html

    Med ønsker om ei god kommende helg ♥

    Anja

    SvarSlett
  17. Kjøkkenfavoritt, ja! :)

    Ha ein god torsdag!

    SvarSlett
  18. Likte godt blandingen av det gamle gulvet og de rette, stramme linjene i kjøkken innredingen :) Well done!

    SvarSlett
  19. Rå stilig:)liker godt lampene dine over benken,må nok gå til innkjøp av dem:)
    Lykke til i utfordringen og ha en flott dag.
    Klem Britt Irene

    SvarSlett
  20. Jeg liker kontrastene i kjøkkenet ditt, heia deg i konkurransen! :)

    SvarSlett
  21. Kjempeflott! Morsomt med det knallgule matfatet til katten - det passer jo perfekt inn.
    Ha en fin dag og lykke til!
    Hilsen Alexandra

    SvarSlett
  22. Nydeleg kjøkken! Lykke til i utfordringa!

    Klem

    SvarSlett
  23. It´s a winner!!! Dette likte eg så godt. Inspirasjon som abre det:)

    SvarSlett
  24. Fantastisk! Utrulig fint kjøkken! Så fine bilder og sammensetninger! Du er flink!
    .. og ja Nr. 9 er en nydelig liten butikk men MANGE skatter....
    Trur faktisk æ skal innom der i morra å kjøpe Kusmi te og kanskje en Mano kopp å ha på jobben:)

    SvarSlett
  25. Dette var lekkert! Jeg liker veldig godt måten du blander svart/hvitt med friske farger. Jeg må også si at katteskålen var utrolig morsom! En slik en skulle jeg gjerne hatt her i heimen :)

    SvarSlett
  26. Jeg rett og slett DIGGER kjøkkenet ditt! Helt fantastisk.
    Vil, vil, vil ha hvite gulv. Sukk, *en dag*

    Er inndelingen i bestikkskuffen fra IKEA også?

    SvarSlett
  27. Kjempeflott kjøkken!! Liker det hvite og mørke som går i bunn, men så har du alle de søte fargeelementene i hyllene osv.
    Lekkert! :)

    SvarSlett
  28. Ditt kjøkken er klar favoritt!!!
    Blir glad hver gang jeg ser det! Kontrastene mellom svart/hvitt og alle fargene - helt fantastisk! Det er noe "syrlig" over kjøkkenet ditt!
    Lykke til! klæm Marit :)

    SvarSlett
  29. Nydelig og delikat kjøkken, herlige farger. Dette kan du=) Lykke til i utfordringen og god helg fra meg!

    SvarSlett
  30. Utrolig lekkert med svart kjøkken, særlig når overskapene er hvite. Skaper litt kontrast, og det svarte blir ikke så massivt. Lykke til i konkurransen :)

    SvarSlett
  31. Intriør er du/dere gode på. Lyset er også topp på dine bilder.
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  32. Superfint. Knallfin lampe og flotte kontraster.

    SvarSlett
  33. Liker kjøkkene ditt så godt!Lykke til! God helg!

    SvarSlett
  34. Superfint kjøkken! Lykke til!

    SvarSlett
  35. Kjempefint kjøkken:-) Jeg elsker bloggen din, så personlig og fin, du er flink:-)))

    SvarSlett
  36. lekkert kjøkken dere har ordna dere
    flott kombo av farger og gode løsninger.
    good job! ;)

    klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  37. Beautiful pictures of a beautiful kitchen!
    Love, Maaike

    SvarSlett
  38. I'm in love with your kitchen! Really, I love every single detail!

    SvarSlett
  39. Hei.
    Elsker kjøkkenet ditt! Hvor er de mørke håndtakene fra? Eller har du malt de? :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter stor pris på hver og en.
Dersom du har et spørsmål du trenger svar på, ber jeg om å sende meg en e-post. Da er du nemlig sikker på å få svar: fjeldborgen@gmail.com :)

Les også